Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Vraag

Olieverversen cardan R27 15 mrt 2017 22:35 #1

  • Wim H.H. van Heugten
  • Wim H.H. van Heugten's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Voorzitter
  • Voorzitter
    Lid van de BMW Mono Club
  • Berichten: 11
  • Ontvangen bedankjes 0
Vandaag de olie in het cardan van mijn R27 ververst. Ik schrok een beetje van de oude olie. Die glinsterde me tegemoet! Ook aan de magnetische aftapplug zaten kleine metaalschilfertjes. Een beetje slijpsel likt mij normaal (de olie heeft er zo'n 6000 km in gezeten), maar wat is nou normaal? Moet ik me zorgen maken, of gewoon gaan rijden? Cardan maakt geen vreemd geluid of zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Olieverversen cardan R27 15 mrt 2017 22:43 #2

  • Roelof Jan Zilver
  • Roelof Jan Zilver's Profielfoto
  • Offline
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Berichten: 127
  • Ontvangen bedankjes 22
Meneer de voorzitter, ik ben de laatste die op deze verkiezingsavond belerend wil zijn maar 6000km vind ik wel erg lang. Misschien dat BMW dat 70 jaar geleden voldoende vond maar met oudjes moet je volgens 50+ wel voorzichtig zijn. Wat voor olie gebruikt u voor het cardan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Olieverversen cardan R27 15 mrt 2017 22:51 #3

  • Wim H.H. van Heugten
  • Wim H.H. van Heugten's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Voorzitter
  • Voorzitter
    Lid van de BMW Mono Club
  • Berichten: 11
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste secretaris,

Ik vind dat ook wel veel. Komt omdat ik zoveel rijd de laatste tijd! Er zat standaard transmissie olie in, 85W90 denk ik. Ik heb het cardan nu met Kroon Classic Oil EP90 gevuld. Ik beloof dat ik de olie vanaf nu vaker zal verversen, maar hoe ongerust moet ik me maken over het slijpsel in de olie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Olieverversen cardan R27 15 mrt 2017 22:57 #4

  • Roelof Jan Zilver
  • Roelof Jan Zilver's Profielfoto
  • Offline
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Berichten: 127
  • Ontvangen bedankjes 22
Tja. Ongerust zou ik ook wel zijn. Misschien is het een goed idee om met de nieuwe olie een paar honderd kilometer te rijden en dan weer eens te verversen. Dan mag er toch echt niet veel mee komen. Van mijn oude 1000cc Goldwing herken ik wel jouw beeld. Dat glinsterde ook wel na zo'n 5000km maar problemen heeft dat ding over 100.000km niet gegeven. Dat geeft toch hoop.

NB. Die Kroon Classic Oil EP90 zou toch wel de goede moeten zijn. Misschien moet je Ed Steur eens vragen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1