Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Vraag

Bouten en moeren R26 10 sept 2018 11:15 #1

  • Rinus Wietsma
  • Rinus Wietsma's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Berichten: 10
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Monomanen,
Mijn restauratie van de R26 vordert (zeer) gestaag.
Framewerk bijna klaar en na het spuiten kan ik deels gaan opbouwen.
Ik heb echter nog wel de nodige bouten en moeren nodig.
Bestaat er een lijst (hoeft niet compleet) met de maatvoering van de bouten en moeren?
(de meeste bijzondere heb ik gelukkig) alle overige zou ik (voor zover niet verchroomd) willen vervangen en aanvullen waar nodig.
Voor een bestelling ineens bij bijv. Fabory zou ik erg geholpen zijn met een overzichts lijst.
In onze 2 handboeken kan ik niets vinden , maar wie weet.....
graag jullie hulp c.q. reactie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bouten en moeren R26 10 sept 2018 11:56 #2

  • Ed Steur
  • Ed Steur's Profielfoto
  • Offline
  • BMW Mono Club Technische vraagbaak
  • BMW Mono Club Technische vraagbaak
    Lid van de BMW Mono Club
  • Berichten: 199
  • Ontvangen bedankjes 66
Beste Rinus,
Er bestaat voor zover ik weet geen lijstje welke bouten en moeren je allemaal nodig hebt. Ik denk niet dat je met een lijstje bij de groothandel Fabory kan aankomen, dat doen ze niet. Je moet wel enige kennis hebben van bouten en moeren anders weet je niet wat je allemaal nodig hebt. Vroeger bestonden geen RVS bouten en moeren en de normale stalen G8 bouten en moeren kun je meestal wel in allerlei zaken vinden maar verzinkte bouten en moeren met fijne draad is minder makkelijk te vinden, dan moet je naar een groothandel als ze je al willen helpen want je moet dan een bedrijf hebben en moet je meestal een pak van honderd stuks nemen. Voor bouten en moeren met fijne draad voor je tankbouten 8 x 1 heeft de hobbyist dat wel voor je net als de rest met fijne draad. Weet je niet wat voor draad op een bout zit dan heb je een draadmeter nodig waarmee je de spoed van de draad kan meten. In tankbouten boor ik altijd een gaatje zodat ik de bout kan borgen met b.v ijzer of koperdraad zodat je bouten er niet uit kunnen trillen. Met vr groet, E. Steur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1