Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Vraag

Schakelaar koplamp R25/2 24 juli 2020 13:02 #1

  • Ludo Wauters
  • Ludo Wauters's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Berichten: 41
  • Ontvangen bedankjes 1
Dag Forum,

Een paar jaar geleden heb ik de schakelplaat vervangen door een driewegsschakelaar van Jawa/Pal. Nooit problemen gehad ... tot voor kort. Nogal regelmatig bij het inschakelen van het hoofdkontakt ( het indrukken van de sleutel in de stand 0 ) springt de zekering. Vermits hiebij enkel contact gemaakt wordt tussen 30 ( + batterij ) en 15/54 ( claxon + dynamo + verdeelstekker achter batterij ) heb ik al die aansluitingen gecontroleerd op eventuele kortsluiting met massa maar niets 'verdacht' gevonden. De spanningspiek die ontstaat kan theoretisch van in de schakelaar zelf komen maar dat heb ik ook doorgemeten. Trouwens de schakelaar heeft geen aansluiting naar massa waar het zou kunnen mislopen. Terloops; een zwaardere zekering of de hoofdschakelaar ingedrukt laten en telkens aan/afkoppelen aan de batterij vind ik wel geen opties.

Iemand suggestie(s) ?
Alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Schakelaar koplamp R25/2 31 juli 2020 10:12 #2

  • Ludo Wauters
  • Ludo Wauters's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Berichten: 41
  • Ontvangen bedankjes 1
Dag Forum,
Ik heb een nieuwe schakelaar gekocht via Ebay. In afwachting van de levering heb ik een schakelaar gezet tussen
de +batterij en +30 van de schakelaar én na +/- 50 aan/uit pogingen ( met de contactschakelaar ingedrukt ) blijft de
zekering intact.
Logischerwijze ---> defecte schakelaar.
Dus ook einde van dit onderwerp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1