Aangeboden: BMW R25 / 0
Wegens beëindiging hobby. Het betreft een BMW R25 / 0 die in 1951 gebouwd moet zijn. Dit is vast te stellen aan de hand van de matching numbers van frame en motorblok 22………..Op de een of andere manier is de motor in Joegoslavië terecht gekomen en pas in 1954 op kenteken gekomen. In 1989 is de motor vanuit voormalig Joegoslavië naar Nederland gekomen.
De handgeschreven verkoop- / export brief is aanwezig.
Verder zijn de volgende documenten aanwezig:
- Origineel kentekenbewijs uit Joegoslavië
- Uitvoerdocument van Joegoslavië
- Originele “mededeling afhandeling aangifte ten invoer”
- Kwitantie van de invoer NL in 1989 van de Administratie van ’s-Rijksbelastingen
- Vrijwel alle facturen van de voor de restauratie aangekochte onderdelen en accessoires
- Diverse (oudere) catalogi en prijslijsten van onderdelenleveranciers
- Handbuch Motorrad (R25) (klein boekje, niet origineel)
- Instandsetzungsanleitung
De motor is door de vorige eigenaar gerestaureerd en eigenlijk vrijwel volledig opnieuw opgebouwd. De puristen zullen herkennen dat enkele onderdelen zijn verwerkt van bijv. de R25/2.Alles werkt op/aan de motor (dus ook de elektrische installatie, verlichting etc.)
Globale opsomming:
- Frame en lakdelen zijn ontroest en handmatig (kwast) voorzien van matzwarte lak (zonder biezen).
- De originele Bing carburateur is gemonteerd.
- Nieuwe Chroomvelgen met RVS spaken
- Wielnaven zijn nieuwe gepoedercoat (zwart glans)
- Nieuwe binnen- en buitenbanden
- Tank is schoon en roestvrij
- Nieuwe kleppen en geleiders
- Blok is gereviseerd
- Nieuwe bocht en uitlaat
Ik heb zelf het volgende nog aan de motor gedaan
- originele carburateur geplaatst BING 1/22/28
- Elektronische ontsteking en spanningsregelaar gemonteerd (Hans Beck)
- Schildje op voorspatbord
- Bagagedrager en duo zitkussen
- Duo voetsteunen
- Zij standaard
- Lederen zijtassen
Bij serieuze interesse graag contact opnemen via telefoon (0633373765) of persoonlijk bericht.
Prijs: € 4,750,=