Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Vraag

Start- en loopprobleem R27 11 mrt 2014 12:40 #1

• Olivier Visser
  • Olivier Visser's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Lid
  • Junior Lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik ben bezig een R27 (bj. 1961) tot leven te wekken die ruim 5 jaar heeft stilgestaan. Er zal bovendien een carburateur op die er niet op hoort.Die heb ik vervangen door de Bing R53, van een R60/5.
Ik heb het volgende gedaan: benzine vervangen, carburateur en luchtfilter schoongemaakt, kleppen gesteld, bougie vervangen. Desondanks start de motor pas na langdurig aantrappen. En eenmaal aan de praat, loopt hij stationair onregelmatig. Bij gas geven smoort de motor en slaat uit. De aanslag- en mensgelschoef van de carburateur zijn conform BMW-afstelling. De bougie vonkt goed.En hij zuigt geen valse lucht.
Wie helpt mij uit de brand?

Bij voorbaat veel dank.

Olivier Visser

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Start- en loopprobleem R27 11 mrt 2014 21:10 #2

• Roelof-Jan Zilver
  • Roelof-Jan Zilver's Profielfoto
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 22
Hoi Olivier,

Tja, mijn eerste verdenking gaat dan toch uit naar de carburateur zou ik zo zeggen. Eerst maar het goede nieuws. Mijn R27 heeft jarenlang perfect gelopen op de R53 carburateur. Met aangepaste flens uiteraard maar dat zal jij ook gedaan hebben. Nu het slechte nieuws. Zoals ik al zei, heeft ..gelopen. Tot drie jaar geleden in het voorjaar bij de eerste keer na de winter. Met geen mogelijkheid aan de gang te branden. Carburateur uit elkaar gehaald, helemaal schoongemaakt. Zelfs sproeier vervangen. Werd allemaal wel iets beter maar niet echt goed. Wel mee gereden, paar honderd km zelfs maar lekker werd het niet. Daarna nieuwe carburateur er op gezet (een look-a-like maar nooit door BMW gebruikt, wel van Bing) en nog uitsluitend alcoholvrije benzine gebruikt. Tot vandaag de dag gaat dat goed. Mooi lopen, goed aannemen. De R53 ligt in de kast. Ik zie er niets aan en het plan is om hem eens een keer ultrasoon te gaan verwennen. Kijken of dat helpt :) .

Nu de vraag : Is jouw R53 carburateur er misschien ook zo eentje, die dus jaren op alcohol houdende benzine heeft gelopen en vooral gestaan?

Start- en loopprobleem R27 12 mrt 2014 21:07 #3

• Olivier Visser
  • Olivier Visser's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Lid
  • Junior Lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag Roelof Jan,

Dank voor je reactie. Die roept bij mij een vraag op: waar haal ik alcoholvrije benzine vandaan?

Groet,

Olivier

Start- en loopprobleem R27 12 mrt 2014 21:34 #4

• Roelof-Jan Zilver
  • Roelof-Jan Zilver's Profielfoto
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 22
Hoi Olivier,

Alcoholvrije brandstof is bv. Shell V-power of BP Ultimate. Waarschijnlijk hebben andere A-merken ook wel iets soortgelijks.

Groeten,
Roelof Jan

• Pagina:
  • 1