Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Vraag

Startproblemen 20 mrt 2014 20:27 #1

• Marty de Roij
  • Marty de Roij's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 15
mmmm
Otto,
ik heb op het moment nog hetzelfde probleem. als ie warm is start ie moeilijker.

heb je de originele bobine nog, mogelijk moet je toch proberen of een externe bobine niet beter functioneert. dit is een zwak punt. vorig jaar is die van mij doorgebrand op een Belgiƫ rit. bah.

nu heb ik voor het starten ook een truc gekregen van een clublid. benzinekraan open contact af. 3 keer trappen, net door de compressie zetten, contact aan en trappen. is meestal als ie stil heeft gestaan meteen lopen.

bij warme motor heb ik dus ook je probleem, ik probeer meestal wat uit, in combinatie met wat constant gas erbij geeft me de beste resultaten.

succes, als je het gevonden hebt hoor ik het graag :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Startproblemen 21 mrt 2014 11:07 #2

• Marty de Roij
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 15
Hey Otto,

misschien ben ik een belangrijk ding vergeten. wat ik nu meestal doe is hem in zijn 2 zetten en dan een extreem kort duwtje en hij loopt meteen.
het is niet meer als een omwenteling die hij nodig heeft en loopt.

frusterend maar ok.

ik zelf heb nog de volgende punten op mijn lijstje staan die mogelijk invloed hebben. echter let wel ik ben niet de kenner;
- dus externe bobine, in mijn geval tweedehands universeel type van 5 eur, 1 draadje doortrekken die nu naar de huidige gaat en onder tank monteren.
- ik heb ook een vellemanpakketje gesoldeerd en ingegoten in een blokje, dit verzocrgt door een transistor schakeling een strakkere vonk
- mechanische vervroeger, zijn je veertjes goed. in mijn geval ga ik de veertjes denk ik nog vervangen. hij functioneert goed, vervroeging wordt gehaald, dit heb ik nagemeten maar maar is belangrijk hoe de vertraging verloopt / door het gehele toerengebied. bij mij staan ze niet geheel symetrisch tov van elkaar ?? ...???
- carburateur status en afstelling, ondanks het makkelijk is en lijkt, afstelling belangrijk. ik ben zelf van het electronische motorentijdperk, dus hier ga ik nog eens mee aan de slag.
- Otto, hoe loopt jou motor stationair. die van mij is net geheel gereviseerd incl versnellingsbak en loopt extreem extreem mooi. echter het stationair lopen is 99% ok met af en toe een hik. ik kan deze nog niet precies plaatsen of dit met koud,warm of extreem warm te maken heeft. ik heb wel begrepen als bv je vervroeger door slappe veertjes mogelijk uitslaat waardoor het meschanisme gaat functioneren. dat beinvloed de loop van de stationar ook.

dus al met al nog wat te checken en dat vind ik geweldig.

fijn weekend

marty

Startproblemen 23 mrt 2014 09:59 #3

• Marty de Roij
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 15
een velleman pakketje is deze , aangepast, makkelijk voor 6v

www.velleman.eu/products/view/?country=nl&lang=nl&id=8946

door de schakeling met transistor is het schakelmoment zo abrupt dat er voor een betere puls voor bobine verzorgt

ik heb dat in een blokje ingegoten

Startproblemen 23 mrt 2014 10:04 #4

• Marty de Roij
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 15

mbt de veertjes,
kan ik je alleen maar zeggen dat je de goede moet monteren.

er zijn verschillene vervroeging type's beschikbaar. daar zullen wel de verschillende lengtes door komen.
over mijn "asynchroon" probleem zal ik wel een foto plaatsen.

dat is specifiek voor mij denk ik.

ik hoop dat een forumlid hier nog een goede visie op heeft.
daarnaast heb ik je al eens info op usb gegeven. check dit even na of je daar meer info op kunt vinden
ik zal omdat ik hetzelfde probleem heb hierover ook nog verder "onderzoek" plegen.

in mijn eerdere opsomming van mogelijkheden waar het an ligt kun je ook de status van de bougie noteren.

ps. even 2 pijltjes op de foto toegevoegd met wat ik bedoel.
groeten

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Startproblemen 27 mrt 2014 14:25 #5

• Marty de Roij
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 15
yep, ik moet dit echt checken
wordt vervolgd.

• Pagina:
  • 1